Les Borges Blanques presenta a les entitats el Protocol per prevenir les violències masclistes i LGTBIfòbiques

Aquest dijous, la Sala Maria Lois ha acollit una nova sessió de la Taula Municipal de Feminismes i LGBTIQA+ de les Borges Blanques, on s’ha presentat a les entitats locals el nou Protocol per a la prevenció de les violències masclistes i LGTBIfòbiques.

El document ha estat elaborat per l’Associació transfeminista La Llamborda, a partir d’un procés participatiu amb les aportacions de diverses entitats i associacions del municipi, que han col·laborat activament durant mesos en la seva definició. El protocol esdevé una eina pràctica per ajudar les entitats a generar espais més segurs i inclusius, i a prevenir i actuar davant qualsevol situació de discriminació o violència per raó de gènere, identitat o orientació sexual.

Durant la sessió, les entitats han reconegut el valor d’aquestes reunions conjuntes per crear sinergies entre elles, conèixer-se millor i avançar cap a un teixit associatiu més fort i cohesionat. Tant l’alcalde, Josep Farran, com la regidora Ivette Macià, han posat en valor aquesta voluntat de col·laboració i han destacat la importància d’obrir les activitats a totes les comunitats del municipi, així com de generar espais compartits de treball entre entitats culturals, socials i esportives. També han defensat la creació d’una coordinadora d’entitats, com a eina per vehicular propostes i necessitats de manera estructurada, en coordinació amb les taules municipals sectorials.

Aquesta trobada reforça el compromís de l’Ajuntament per fomentar la participació activa de les entitats, construir una ciutat més inclusiva i igualitària, i treballar per la defensa dels drets i llibertats de totes les persones.

Les Borges Blanques, 10 d'abril de 2025

Protocol per prevenir les violències masclistes i LGTBIfòbiques