Secció actual:
Viure a les Borges
Seccions:
Ets a: Portada > Viure a les Borges > Què passa a les Borges?

Gavín anuncia el desviament obligatori del trànsit pesant entre Soses i Montblanc a l’AP-2 a partir de l’1 de setembre

30/08/2021

La Plataforma Prou Morts a l’N-240 s’ha reunit aquest dilluns amb representants de la Generalitat de Catalunya per abordar les conseqüències que tindrà per als municipis del territori l’alliberament de l’autopista, en una trobada a la qual també s’han convidat representants de l’Estat espanyol, en tant que titular de la via, però que han declinat la proposta.

En el transcurs de la mateixa, els assistents s’han compromès a reforçar els vincles i les estratègies unitàries dels municipis i del territori, per a reivindicar la necessitat de disposar d’una via segura, econòmica i ràpida per al desplaçament de les persones i dels productes en aquest eix viari tan estratègic com és l’N-240, al seu pas entre Lleida i Montblanc. Per als assistents, això passa necessàriament per la duplicació de l’actual N-240 i per la creació de nous accessos que facin més permeable l’AP-2, una vegada sigui alliberada.

La trobada s’ha celebrat al Centre d’Empreses Innovadores (CEI) de les Borges i ha comptat amb la presència de l’alcaldessa de les Borges i membre de la Plataforma, Núria Palau; del director de Territori i Mobilitat de Lleida, Isidre Gavín; del president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó; de l’alcaldessa de l’Albi, Anna Feliu; de l’alcalde de la Pobla de Cérvoles, Jaume Estradé; del president de la Cambra de Comerç de les Borges, Enric Vall, entre altres representants garriguencs.

L’alcaldessa de les Borges, Núria Palau, ha demanat compensar la pèrdua d’ingressos per l’IBI als municipis pròxims a l’AP-2 arran de l’aixecament dels peatges, especialment en aquells ajuntaments en què suposa una xifra important al pressupost. Palau també ha demanat estudiar l’impacte en el trànsit i en les oportunitats per al territori i ha reclamat que el projecte del desdoblament de la nacional “no quedi en un calaix”.

Dues solucions compatibles

L’alcaldessa de les Borges també ha defensat que les dues mesures són compatibles, l’aixecament de barreres i el desdoblament de la nacional, i no ha descartat que sigui necessari efectuar un enllaç entre algun dels municipis pròxims a l’AP-2 amb aquesta autopista.

Per la seva banda, el director de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha explicat que des de la Generalitat “que caigui el peatge és una molt bona notícia, perquè enterra definitivament un model històric, caduc, antic i que no dona cap resposta”, ha explicat. Per a Gavín, el desdoblament entre les Borges i Montblanc no seria eficient a causa del “paral·lelisme” entre totes dues vies, però sí que el defensa entre Lleida i les Borges a causa de la seva “complexitat, orografia, per la presència d’accessos a poblacions, pel fet que també és l’accés cap al Pla d’Urgell i per la presència d’indústria”, ha dit. Per això, Gavín ha defensat que el desdoblament i l’alliberament de l’autopista són dues solucions compatibles.

El trànsit pesant haurà de passar obligatòriament per l’autopista

El director de Territori i Mobilitat també ha aprofitat la seva visita a les Borges per anunciar que la Generalitat ha decidit que el desviament del tràfic pesant que sigui de pas es converteixi en obligatori des de Montblanc i fins a la sortida de Soses. Es tracta d’una mesura que entrarà en vigor a partir de l’1 de setembre i que no s’havia pres fins al moment atès que l’Estat havia d’abonar més diners en concepte de bonificacions, un problema que desapareix amb l’aixecament de barreres.

En ser preguntat pel model de vinyeta, Gavín l’ha defensat com un “model europeu”, malgrat que ha alertat que “només té sentit implementar-lo si es fa a tot arreu, i en condicions d’igualtat”, en referència al fet que s’hauria d’aplicar a tot l’Estat espanyol, i no només al territori català. “No tolerarem un altre greuge que suposi que nosaltres paguem i els altres no”, ha alertat.

Saltó defensa que l’alliberament pot sumar indústries al territori

Per la seva banda, el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, ha defensat els nous accessos a l’AP-2 per tal de “descongestionar” les poblacions pròximes a aquesta via i, a la vegada, “que puguin tenir nou sòl industrial i potenciar aquesta activitat a través dels operadors logístics que vulguin estar prop d’una via pràctica, com en el seu moment fou l’A-2”, ha explicat Saltó. Igualment, el president de la Cambra de Comerç ha defensat que “necessitem un desdoblament de l’N-240” per tot el transport que va des del territori de Ponent fins al Port de Tarragona.

  • Facebook
  • TwitThis
  • del.icio.us
  • Technorati
  • latafanera
  • Meneame
  • MySpace

La reunió de la Plataforma Prou Morts a l'N-240 amb representats de la Generalitat i altres institucions

Ajuntament de les Borges Blanques

Ajuntament de les Borges Blanques

C/ del Carme, 21
25400 Les Borges Blanques

Tel: 973 14 28 50
Fax: 973 14 31 70